Workshops – Organisatie, coördinatie en digitale vaardigheden

Organiseren zit in jouw DNA als managementondersteuner. Of het nu om spetterende evenementen, goed geregelde vergaderingen of het lean maken van je secretariaat gaat.

 

Workshops organisatie en coördinatie (klik op de titel om direct naar de workshop te gaan):

36. Agendabeheer in Outlook
37. Agile & scrum
38. Eventmanagement: het creatieve proces
39. Eventmanagement in tijden van corona
40. Excel
41. Kanban
42. Lean werken
43. Microsoft Teams
     a. Snel aan de slag met Microsoft Teams
     b. Microsoft Teams: verdieping
44. OneNote
45. Ontzorgen op hoog niveau
46. Slim samenwerken met SharePoint
47. Taakmanagement in Office 365
48. Verbeter met feiten
49. Zelfsturend secretariaat
50. Zoom voor super-users 

 

Aanmelden

Workshop 36

Dinsdag 25-08
10:00 - 12:00 Beschikbaarheid:

12:45 - 14:45 
Beschikbaarheid:

Donderdag 27-08
10:00 - 12:00 Beschikbaarheid:

 

 

Agendabeheer in Outlook

Sta versteld van de nuttige toepassingen en fantastische samenwerkmogelijkheden

Optimaal agendabeheer en het managen van je mail; een uitdaging voor jou als managementassistent. Logisch dat je er alles aan doet om Outlook zo slim mogelijk te gebruiken. Agendabeheer wordt een fluitje van een cent en afspraken worden minder snel verzet door een betere planning en optimaal gebruik van de digitale agenda.

Je zit in deze workshop zelf niet achter een
computer, maar krijgt vanaf het scherm veel praktische handvatten voor agendabeheer in Outlook.
 

Dit leer je:

  • Echt snel navigeren in de agenda
  • Willekeurige data bij elkaar in beeld en tegelijk bewerken
  • Verschillende bruikbare manieren om naar je afspraken te kijken
  • Agendaopties optimaal benutten zoals geavanceerd slepen
  • Categorieën nuttig leren gebruiken
  • Afspraken automatisch opmaken
  • Snel en slim data reserveren in meerdere agenda’s en deze snel terugvinden.
  • Overzicht houden op je taken in Outlook
  • Eigen taken beheren en taken van collega’s of je manager volgen
  • Afspraken maken met elkaar over uniform agendabeheer

^ Terug naar boven

NaamBouke van Kleef

Bouke van Kleef is een enthousiaste en ervaren trainer, workshopleider, presentator en auteur van diverse boeken op het gebied van informatiemanagement. Hij coacht organisaties en individuen bij het slim en effectief gebruiken van e-mail en kantoorautomatisering zodat ze meer kunnen doen in minder tijd.

Workshop 37

Dinsdag 25-08
​15:15 - 17:15 
Beschikbaarheid:

Woensdag 26-08
10:00 - 12:00 Beschikbaarheid:

Donderdag 27-08
10:00 - 12:00 Beschikbaarheid:

 

Agile & scrum

Voordelen: tijdwinst en meer plezier in je baan!

Om een sterke organisatie te kunnen blijven, zullen medewerkers makkelijk moeten meebewegen en snel om kunnen gaan met veranderingen. Het antwoord hierop is ‘agile’ werken, wat wendbaar en flexibel betekent. Methodieken die vaker worden ingezet zijn scrum en lean. Zeker als secretaresse pluk je de vruchten van agile werken en ben je een grote toegevoegde waarde voor de organisatie. Jij hebt als secretaresse de helicopterview over de organisatie, en dan is het logisch dat juist jij wordt meegenomen in projecten en verbeterprocessen.

Met een agile secretariaat lever je een betere kwaliteit, meer toegevoegde waarde voor het management en de organisatie, en draag je bij aan een grotere klanttevredenheid. Met als grootste voordelen voor jezelf: tijdwinst en meer plezier in je baan! 
 

Dit leer je:

  • De uitgangspunten van agile.
    •    De samenhang en de verschillen tussen agile, scrum en lean. 
    •    Scrum; begrippen en rollen. 
    •    De rol van een secretaresse in een scrumteam.
    •    Praktische scrum-tips voor de moderne secretaresse. 

^ Terug naar boven

NaamInge Verweij

Inge Verweij richt zich in haar trainingen op het optimaliseren van werkwijzen binnen secretariaten, met thema's als papierloos vergaderen, e-mail minderen, werken met een tablet en alles rond het Nieuwe Secretariaat.

Workshop 38

Dinsdag 25-08
12:45 - 14:45 
Beschikbaarheid:

Donderdag 27-08
​15:15 - 17:15 
Beschikbaarheid:

Eventmanagement: het creatieve proces

Creativiteit kun je leren! 

Bedenk jij de invulling van het komende personeelsfeest, conferentie of relatiebijeenkomst en ben je op zoek naar een vernieuwende aanpak en invulling daarvan?  

Creativiteit kun je leren! Deze workshop gaat in op het creatieve proces om baanbrekende ideeën voor je event te bedenken en tot een verrassend concept met een herkenbare rode draad en overkoepelende titel te komen. We verlaten de bekende paden en boren nieuwe wegen in het brein aan middels verschillende creatieve technieken.  

Aan de hand van een eventcase en met behulp van technieken doorloop je het creatieve proces dat leidt naar een verrassend programma met een hoge wow-factor. De uitwerkingen worden in de groep gepresenteerd (‘gepitcht’) en geëvalueerd. 
 

Dit leer je:

  • Een creatieve sessie optuigen en vormgeven. 
  • De inzet van vier creatieve technieken; hoe creatieve technieken kunnen helpen andere wegen in de hersenen te openen. 
  • Losse ideeën tot een totaalconcept te brengen middels een mindmap. 
  • Welk type creatieveling jij bent. 
  • Op welk deel in het proces jouw kracht zit.

^ Terug naar boven

NaamLenny Klaassen

Lenny Klaassen organiseert zakelijke en vermakelijke evenementen. Ze heeft jarenlange ervaring in de evenementenbranche en organiseerde evenementen voor gezelschappen van 10 tot 18.000 personen. Haar brede ervaring met verschillende soorten evenementen, op tal van locaties, met uiteenlopende doelstellingen en evenveel verschillende doelgroepen, resulteert in een workshop die je aspecten leert die direct toepasbaar zijn in de praktijk.

Workshop 39

Dinsdag 25-08
10:00 - 12:00 Beschikbaarheid:

 

 

Eventmanagement in tijden van corona

Als gevolg van het coronavirus zijn live ontmoetingen en evenementen deze maanden uit de agenda’s geschrapt, wordt een deel ervan uitgesteld of in een andere vorm omgezet. Dat vraagt nogal iets in omdenken als het gaat over eventmanagement. 

Het ontwerp en realisatie van een online programma vraagt om hele andere inzichten, kennis en vaardigheden dan voor events op locatie nodig zijn. Van het kiezen van de ‘werkvorm’ en bijbehorend platform tot het contentontwerp waarbij interactie, netwerken, betrokkenheid en beleving zoveel mogelijk gevoed worden. Dit was en is immers ook de kracht van events in zijn algemeenheid.

Tijdens deze workshop kijken we naar de verschillen én overeenkomsten tussen online en zogenaamde ‘onsite’ events. Daarbij komen de diverse keuzemogelijkheden en aandachtspunten voor zowel het organiserend team als de deelnemers aan bod.

Hoe gaan we om met de 1,5 meter maatregelen en hygiënerichtlijnen? Hoe heeft de branche zich hierop voorbereid? En waar moeten we als organisatoren rekening mee houden?

Dit leer je:

  • De mogelijkheden, voor- en nadelen van online events
  • Een overzicht van diverse platforms en werkvormen
  • Tips voor het toevoegen van interactie 
  • Tips voor het waarborgen van de beleving tijdens een online event
  • Tips om te zorgen voor dynamiek en afwisseling tijdens het online event
  • Aandachtspunten bij het samenstellen van het online eventteam
  • Aandachtspunten bij het technisch opzetten van een online event
  • Aandachtspunten bij het organiseren van ‘1,5 meter events’ 

^ Terug naar boven

NaamLenny Klaassen

Lenny Klaassen heeft jarenlange ervaring in de evenementenbranche en organiseerde evenementen voor gezelschappen van 10 tot 18.000 personen. Haar brede ervaring met verschillende soorten evenementen resulteert in een workshop die je aspecten leert die direct toepasbaar zijn in de praktijk. 

Workshop 40

Dinsdag 25-08
12:45 - 14:45 
Beschikbaarheid:

Donderdag 27-08
10:00 - 12:00 Beschikbaarheid:

 

 

Excel

Wees getallen, lijsten en formules de baas

In deze workshop maak je kennis met slimme
manieren om gegevens in Excel te kunnen
binnenhalen, verwerken en analyseren.

Deze workshop is niet voor de beginnende Excelgebruiker. Je maakt al eenvoudige formules en je weet hoe je gemiddelden berekent, maar je wilt vlotter kunnen werken in Excel. Je wilt nu weleens weten hoe je jouw lijsten snel kunt analyseren en foutloos kunt rapporteren. Doe zelf de oefeningen mee achter de computer en maak gebruik van de gereedschappen die Excel te bieden heeft.

Tip: neem een USB-stick mee als je de oefeningen wilt meenemen.
 

Dit leer je:

  • Sneltoetsen en snelmuizen: voor slim navigeren, selecteren en opmaken van cellen.
  • Gegevens importeren, waarom importeren niet altijd goed gaat en wat je eraan kunt doen.
  • Copy & paste, altijd een feest; kopiëren en slimme plakopties toepassen.
  • Allerlei mogelijkheden voor het maken van reeksen (doorvoeropties).
  • Werken met veel gebruikte functies (zoals: som, afronden, gemiddelde, aantal).
  • Verticaal zoeken, hoe werkt dat nu eigenlijk?
  • Databasevaardigheden.
  • Sorteren en filteren op meerdere niveaus.
  • Snelle analyse.
  • Subtotalen toevoegen in een draaitabel.
  • Een draaitabelrapport aanpassen.

^ Terug naar boven

NaamDick van der Boor

Dick van der Boor is gespecialiseerd in eindgebruikerstrainingen in het volledige Office-pakket. Hij heeft een eerstegraads onderwijsbevoegdheid. Mede dankzij zijn parate kennis, jarenlange ervaring en bevlogenheid worden zijn trainingen hoog beoordeeld en als zeer nuttig en toepasbaar ervaren.

Workshop 41

Dinsdag 25-08
12:45 - 14:45 
Beschikbaarheid:

Woensdag 26-08
12:45 - 14:45 
Beschikbaarheid:

 

 

 

Kanban

Werk in flow en zorg voor een perfect geprioriteerd en transparant takenoverzicht

Hoe zorg jij er samen met jouw collega’s voor dat jullie blijven focussen op de taken die de meeste waarde hebben? Op secretariaten wordt veel gemultitaskt, maar wetenschap en ervaring tonen aan dat je dan langer bezig bent en meer fouten maakt dan wanneer je in focus werkt. Met agile-tool kanban voorkom je dat je hierdoor te weinig resultaat boekt.

Door kanban in te zetten zorg je voor een duidelijk overzicht van alle acties en taken. Dit geeft niet alleen een gedeelde verantwoordelijkheid bij het team, maar zorgt ook voor transparantie richting managers. Met de kanban-methodiek laat je het werk op het secretariaat, en de samenwerking met leidinggevenden, soepeler en beter geprioriteerd verlopen. Je leert prioriteiten te stellen en bottlenecks te signaleren zodat je in flow kunt blijven werken en niet meer op elkaar hoeft te wachten.
 

Dit leer je:

  • De uitgangspunten van agile,scrum en kanban.
  • Het bijhouden van een kanban-bord: Ideeën, Backlog, Doen, In uitvoerin, Wachtend en Afgerond. 
  • Kanban op het secretariaat.
  • Kanban met je leidinggevende.
  • Fysieke en digitale hulpmiddelen voor een kanban-bord.

^ Terug naar boven

NaamInge Verweij

Inge Verweij richt zich in haar trainingen op het optimaliseren van werkwijzen binnen secretariaten, met thema's als papierloos vergaderen, e-mail minderen, werken met een tablet en alles rond het Nieuwe Secretariaat.

Workshop 42

Donderdag 27-08
12:45 - 14:45 
Beschikbaarheid:

Lean werken

Doen wat er toe doet

Als PA voer je gemiddeld 14 verschillende taken uit, maar als je aan een manager vraagt wat hij belangrijk vindt, komt dat soms niet overeen. Breng in beeld wat je doet en wat er werkelijk toe doet! Als je je focust, en je energie richt op dat wat er toe doet, voeg je pas echt waarde toe. Pak die verspilling samen aan!

Deze workshop biedt je gereedschappen om processen te verbeteren, verspilling te herkennen en te elimineren. Na de workshop ben je voortaan bezig met de dingen die ertoe doen. Leaner werken: dáár krijg je energie van!
 

Dit leer je:

  • Lean: een methodiek die ertoe doet.
  • Herken verspilling in jouw werk.
  • Gereedschappen die je helpen processen te verbeteren.
  • Ideeën voor verbetering.
  • Stappenplan om te starten met leaner werken.

^ Terug naar boven

NaamKim van der Nieuwenhuijzen

Kim van der Nieuwenhuijzen is als trainer en consultant dagelijks bezig met het inspireren en motiveren van mensen, en het verbeteren van organisaties. Haar doel: weg met alle verspillingen!
Haar passie is anderen laten inzien hoe je slimmer kan werken. Kim weet je op een enthousiaste wijze mee te nemen in de wereld die LEAN heet. Maar pas op: als je eenmaal anders gaat denken is er geen weg meer terug!

Workshop 43

Snel aan de slag met Microsoft Teams

Dinsdag 25-08
10:00 - 12:00 Beschikbaarheid:

Donderdag 27-08
15:15 - 17:15 
Beschikbaarheid:
 

Microsoft Teams: verdieping

Dinsdag 25-08
15:15 - 17:15 
Beschikbaarheid:

Woensdag 26-08
10:00 - 12:00 Beschikbaarheid:

12:45 - 14:45 
Beschikbaarheid:

Donderdag 27-08
​12:45 - 14:45 
Beschikbaarheid:

Microsoft Teams

a. Snel aan de slag met Microsoft Teams

Je werkt nog niet zo lang met Microsoft Teams of wilt je oriënteren op wat Microsoft Teams is en wat het voor jou kan betekenen. Microsoft Teams laat jou en je collega’s slimmer samenwerken. Van overleggen tot het slim opslaan, delen en vinden van bestanden. Deze training biedt jou niet alleen een kans om tijd te besparen, maar vooral ook om voortrekker te worden van het nieuwe samenwerken.

In de training Microsoft Teams krijg je te zien en te horen hoe je op een andere manier kunt samenwerken. Je leert hoe je samen met collega’s kunt werken aan een bestand. Je bekijkt de verschillende versies van bestanden en leert hoe je kunt zien wat er gewijzigd is. Ook voer je chatgesprekken met je team met beeld en geluid en zonder. En weet jij straks hoe je teamvergaderingen organiseert die plaatsonafhankelijk kunnen worden gevolgd.

 

Dit leer je:

  • Office 365 en MS Teams
  • Overzicht MS Teams, wat is wat
  • Communicatie tips in een kanaal en via Chat
  • Bestanden in een Team maken/uploaden/opslaan
  • Documenten bewerken in Teams, Online of app?
  • Tegelijk samenwerken in een bestand
  • Plan een video vergadering in Teams
  • Zoeken in Teams
  • Samenwerken met Externen 

 

b. Microsoft Teams: verdieping

Werk je al een tijd in Microsoft Teams maar wil je weten hoe je het programma nog efficiënter in kunt zetten? Deze training duik dieper in de mogelijkheden van dit veelzijdige programma.

 

Dit leer je:

  • Microsoft Teams, een snelle overview  
  • Geavanceerd organiseren en faciliteren van vergaderingen  
  • Je e-mail bericht doorzetten naar Microsoft Teams en vice versa Teams chat naar een e-mail 
  • Push en pull berichten, ook in relatie met urgente oproepen en je status en melding 
  • Slimme instellingen zoals Teams machtigingen en wel of geen melding in Outlook mail? 
  • Versiebeheer van documenten en Melding als jouw document wordt gewijzigd 
  • Filteren en voorwaardelijk opmaken van bestanden 
  • Plan taken in Microsoft Teams 
  • Digitale Teams etiquette 
  • Digitaal notuleren in Microsoft Teams

^ Terug naar boven

NaamBouke van Kleef

Bouke van Kleef is een enthousiaste en ervaren trainer, workshopleider, presentator en auteur van diverse boeken op het gebied van informatiemanagement. Hij coacht organisaties en individuen bij het slim en effectief gebruiken van e-mail en kantoorautomatisering zodat ze meer kunnen doen in minder tijd.

Workshop 44

Woensdag 26-08
12:45 - 14:45 
Beschikbaarheid:

Donderdag 27-08
​15:15 - 17:15 
Beschikbaarheid:

 

OneNote

Leer hoe je sneller, slimmer, effectiever en creatiever aantekeningen maakt, bewaart en deelt 

OneNote is het notitieprogramma van Microsoft. Het wordt met vrijwel iedere MS Office-versie en pc meegeleverd. Maar onbekend maakt onbemind, zo blijkt in de praktijk. Terwijl OneNote je ongekende mogelijkheden biedt: met OneNote heb je niet alleen een digitaal notitieblok met aantekeningen mee, maar ook je acties, vergaderstukken, checklijsten, gedachtenspinsels en zelfs relevante stukken/dossiers. 

Wil je meedoen met een laptop, tablet en/of mobiel, zorg dan dat je OneNote hebt geïnstalleerd en de app voor het eerst hebt opgestart. Wanneer je je in OneDrive aanmeldt, kun je met datzelfde account ook OneNote openen op je telefoon of tablet. Dat kan met een zakelijk Office 365-account en/of een privé Microsoft-account.
 

Dit leer je:

  • OneNote altijd en overal beschikbaar. 
  • Welke OneNote? Web-, app- of bureaubladapplicatie? 
  • Een overzicht in de structuur met secties, pagina’s en markeringen. 
  • Aantekeningen maken/lezen op je mobiel, tablet en pc in hetzelfde notitieblok. 
  • De agenda, notulen en vergaderstukken in OneNote zetten. 
  • Verbinding tussen OneNote en Outlook-taken en -agenda. 
  • Samenwerken in OneNote. 
  • En nog vele andere tips en tricks. 

^ Terug naar boven

NaamDick van der Boor

Dick van der Boor is een enthousiaste trainer die gespecialiseerd is in eindgebruikerstrainingen in het volledige Office-pakket (Word, Excel, Outlook, PowerPoint, enz.). Hij is universitair opgeleid en heeft een eerstegraads onderwijsbevoegdheid. Mede dankzij zijn parate kennis, jarenlange ervaring en bevlogenheid worden zijn trainingen hoog beoordeeld en als zeer nuttig en meteen toepasbaar ervaren.

Workshop 45

Dinsdag 25-08
10:00 - 12:00 Beschikbaarheid:

Woensdag 26-08
10:00 - 12:00 Beschikbaarheid:

Donderdag 27-08
​15:15 - 17:15 
Beschikbaarheid:

Ontzorgen op hoog niveau

Hoe je samen met je manager de gewenste resultaten bereikt 

Ontzorgen is voor de meeste secretaresses hun tweede natuur. Anno 2020 is ontzorgen echter vaak niet meer genoeg. Er komen steeds meer (jonge) managers die andere verwachtingen hebben ten opzichte van secretaresses. Binnen veel organisaties wordt hiërarchie minder belangrijk. En wat voor verwachtingen heb jij? Bij ontzorgen op hoog niveau werkt niet alleen de manager optimaal, maar ook jij! Essentieel om het plezier in je vak te behouden. 

Ontzorgen op hoog niveau is samen met je manager(s) invulling geven aan een zo optimaal mogelijke samenwerking. Het is het managen van de wederzijdse verwachtingen en dat vertalen naar de praktijk van alledag. Zowel de secretaresses als hun managers profiteren hiervan. Het is op (min of meer) gelijkwaardig niveau samen tot de gewenste resultaten komen, waarbij ieder zijn of haar bijdrage levert. Heldere afspraken maken en die afspraken nakomen. En als dat een keer niet gebeurt elkaar, zonder dat er gedoe van komt, hierop aanspreken.  
 

Dit leer je: 

  • Veranderingen waarderen en er creatiever mee omgaan. 
  • Wat sparringpartnerschap inhoudt. 
  • De belangrijkste competenties van ontzorgen op hoog niveau. 
  • Hoe je in balans kunt komen of blijven. 
  • Hoe je je manager(s) slim kunt betrekken in dit proces. 
     

Onderwerpen: 

  • Flexibiliteit in denken en handelen 
  • Zelfkennis en zelfvertrouwen 
  • Verwachtingsmanagement 
  • Persoonlijk leiderschap 

^ Terug naar boven

NaamPeter Vos

Peter Vos is een zeer ervaren trainer bij Management Support, auteur van diverse boeken, artikelen en blogs voor secretaressen en maat bij Sherpas Proyects. Hij spreekt regelmatig over diverse trends in het secretaressevak. 

Workshop 46

Dinsdag 25-08
​15:15 - 17:15 
Beschikbaarheid:

Woensdag 26-08
10:00 - 12:00 Beschikbaarheid:

Donderdag 27-08
10:00 - 12:00 Beschikbaarheid:

 

 

Slim samenwerken met SharePoint

Leer slim omgaan met SharePoint zodat je effectief kunt samenwerken

Het secretariaat vervult een sleutelrol in de interne informatievoorziening. SharePoint helpt je deze rol op moderne en optimale wijze te vervullen. In deze inspiratiesessie voor eindgebruikers leer je slim omgaan met SharePoint, zodat je effectief en tegelijkertijd kunt samenwerken met collegasecretaressen en je manager(s) en je gegevens altijd actueel zijn.

Je zit in deze workshop niet zelf achter een computer maar krijgt handvatten om de mogelijkheden van SharePoint ook op je eigen secretariaat toe te passen.
 

Dit leer je:

  • SharePoint; welke begrippen zijn relevant voor mij; navigeren in SharePoint.
  • Document bibliotheken en cocreatie.
  • Geavanceerde tips & tricks, zoals versiebeheer, metadateren en in- en uitchecken.
  • Het bijhouden van teamtaken in SharePoint.
  • SharePoint & Outlook-samenwerking en SharePoint & Office-integratie.
  • Filteren en zoeken van je bestanden.

^ Terug naar boven

NaamEd Hartskeerl

Ed Hartskeerl geeft eindgebruikerstrainingen in het volledige Office 365-pakket. De ruime ervaring die hij hierbij heeft opgedaan, gebruikt hij om organisaties te begeleiden in het anders samenwerken in de cloud. 

Workshop 47

Dinsdag 25-08
12:45 - 14:45 
Beschikbaarheid:

 

 

Taakmanagement in Office 365

Hoe (samen) te werken met taken in Office 365 

Op het secretariaat wordt veelal taakgericht gewerkt, maar in de praktijk blijkt dat het werken met taken bij het secretariaat achterblijft. Vaak is de (gezamenlijke) inbox de takenlijst, en als het dan gaat over samenwerken, blijkt er nog veel te winnen.
 

Dit leer je:

  • De te maken keuzes als het gaat over taakbeheer in Office 365. 
  • Voor- en nadelen van de diverse mogelijkheden. 
  • Welke taakaanpak past bij jouw secretariaat. 
  • Taken met directe collega’s (zoals secretaressen) versus taken delen met je manager/directeur. 
  • Met focus en in flow werken aan taken. 

^ Terug naar boven

NaamEd Hartskeerl

Ed Hartskeerl geeft eindgebruikerstrainingen in het volledige Office 365-pakket. De ruime ervaring die hij hierbij heeft opgedaan, gebruikt hij om organisaties te begeleiden in het anders samenwerken in de cloud. 

Workshop 48

Donderdag 27-08
12:45 - 14:45 
Beschikbaarheid:

 

 

Verbeter met feiten

Gebruik het secretariaatsmodel 

Heb jij ook het gevoel dat jouw secretariaat nóg optimaler, efficiënter, beter of goedkoper kan functioneren? Twijfel je of je er wel het maximale uit haalt? En ontbreekt het je aan adequate antwoorden als je manager je hierover vragen stelt? Dan is deze workshop precies wat je nodig hebt. Je gaat op zoek naar de feiten en cijfers die de prestaties van jouw secretariaat duidelijk maken en creëert hiermee je eigen meetlat. Ook krijg je verbetertools aangereikt. Met ‘meten = weten & verbeteren’ overtuig je jouw manager in een handomdraai! 
 

Dit leer je:

  • Nut en noodzaak van meten is weten. 
  • Het secretariaat vanuit managementperspectief: Van werkbaar naar wendbaar; wat moet je meten en hoe doe je dat? Ontwikkel je eigen secretariaatsmodel. 
  • Je gegevens analyseren: Wat kun/wil je verbeteren? Elimineer verspillingen. 
  • Tools die je helpen om aan de slag te gaan met verbeteren, zoals: Dmagic, van klantwens naar kwaliteit met de CTQ-boom (critical to quality) en Service Level Agreement (SLA).

^ Terug naar boven

NaamMarianne Smits

Marianne Smits is als innovatiecoach en adviseur actief in het optimaliseren van werkwijzen in organisaties. Haar passie is effectief werken, digitaal archiveren en innovatie. Daarnaast is zij al jarenlang een enthousiaste en ervaren trainer en auteur van onder andere Doen wat ertoe doet: LEANer werken op het secretariaat.

Workshop 49

Donderdag 27-08
10:00 - 12:00 
Beschikbaarheid:

 

 

Zelfsturend secretariaat

Werken aan gezamenlijke verantwoordelijkheid en coördinatie

Als assistant ben je veel bezig voor anderen. Steeds vaker wordt daarbij verwacht dat het secretariaat zelfstandig opereert. Hoe werk je samen met jouw collega’s aan een zelfsturend team waarbij je jezelf en de klant tevreden houdt? En hoe bepaal je de doelen, de werkwijze en hoe bespreek je ieders bijdragen?

Bij gezamenlijke verantwoordelijk voor taken en activiteiten is een goede coördinatie essentieel. Een zelfsturend team kan heel effectief en efficiënt zijn, het opzetten ervan vraagt echter tijd, geduld, scholing en begeleiding. In deze workshop krijg je handvatten voor een goede start en hoor je de meest voorkomende valkuilen.

Dit leer je:

  • Wat een zelfsturend team is en waarom het een zegen is voor manager en assistant.
  • Het bepalen en bespreken van het gemeenschappelijke doel.
  • Een vlotte samenwerking waarbij ieder zijn verantwoordelijkheden neemt.
  • Gelijkwaardig samenwerken en gezamenlijk besluiten nemen.
  • Het ideale secretariaat: volledig zelfsturend.
  • Ruimte krijgen en vertrouwen winnen van je manager.

^ Terug naar boven

NaamMarianne Smits

Marianne Smits is als innovatiecoach en adviseur dagelijks actief in het optimaliseren van werkwijzen in organisaties. Haar passie is effectief werken, digitaal archiveren en innovatie. Daarnaast is zij al jarenlang een enthousiaste en ervaren trainer, workshopleider en auteur van onder andere Doen wat ertoe doet: LEANer werken op het secretariaat. Marianne in een aantal woorden: inspirator met passie voor innovatie, effectief en digitaal werken; anders werken, optimaliseren van huidige werkwijzen en bovenal: mensen!

Workshop 50

Dinsdag 25-08
10:00 - 12:00 
Beschikbaarheid:

 

 

Zoom voor super-users

Leer alle tips en tricks om direct met Zoom aan de slag te gaan

‘Hoe moet ik inloggen?’ Kunnen jullie mij horen?’ ‘Wie staat er niet op mute?’ ‘Ik zie jullie niet meer’. Dit zijn waarschijnlijk bekende zinnetjes die je afgelopen weken veel hebt gehoord in jouw onlinevergaderingen.
 
Hoe host je een effectieve vergadering online? Welke mogelijkheden biedt Zoom daarvoor? En hoe houd je je collega’s, klanten of teamleden ook online gemotiveerd? Dat alles leer ik jou in de training: Zoom voor super-users. Zodat jij na afloop razend enthousiast bent om – net als ik – acuut online te gaan vergaderen. En dat alles zonder het interactieve en persoonlijke karakter van fysieke bijeenkomsten te verliezen.

 

Het resultaat na deze training:

  • Je kunt als een echte pro via Zoom jouw eigen vergadering hosten
  • Je weet precies hoe je een vergadering aanmaakt, deelnemers uitnodigt én zorgt dat jouw deelnemers zonder moeite kunnen inloggen.
  • Je weet precies hoe je alle knoppen die Zoom te bieden heeft kan gebruiken. 
  • Je weet hoe je makkelijk bestanden met elkaar kunt delen, kunt samenwerken in een bestand en onderling je scherm kunt delen. 
  • Je weet hoe je de instelling zo instelt dat je de privacy van jouw deelnemers kunt waarborgen.
  • Je weet hoe je je vergaderingen interactief kunt maken.
  • Je kent de online vergaderetiquetten.
  • Je kent de belangrijkste mogelijkheden die Zoom te bieden heeft. Bijvoorbeeld het gebruik van Break-out Rooms, het Whiteboard, Polls etc.

^ Terug naar boven

NaamElja Boxman

Elja Boxman is trainer op het gebied van communicatie, sales en leiderschap. En groot Zoom-liefhebber. Zoom en Elja gaan way back. Voordat ze trainer werd, heeft ze 15 jaar in het internationale bedrijfsleven gewerkt. Ze stuurde een internationaal team aan en verzorgde de trainingen voor medewerkers. Dat deed Elja vanaf afstand. Met Zoom dus! 

Haar kennis en ervaring zet ze nu in als trainer en coach. Denken in mogelijkheden is wat ze graag doet. Ook nu. Daarom heeft deze training ontwikkeld om ook anderen op weg te helpen met alles wat Zoom te bieden heeft.

Aanmelden