Workshops – Digitale vaardigheden

Digitaal vaardig zijn is geen kwaliteit meer, het is een must. Beheers e-mail, agendabeheer, online samenwerken en digitaal archiveren tot in de puntjes.

Workshops digitale vaardigheden (klik op de titel om direct naar de workshop te gaan):

  1. Agendabeheer in Outlook
  2. Digitaal archiveren
  3. OneNote op het secretariaat
  4. Praktisch aan de slag met Office 365
  5. Slim samenwerken met SharePoint

Workshop 36

Dinsdag 9 april
09:30 - 12:00 Beschikbaarheid:

Woensdag 10 april
13:00 - 15:30 Beschikbaarheid:

Donderdag 11 april
13:00 - 15:30 Beschikbaarheid:

Agendabeheer in Outlook

Sta versteld van de nuttige toepassingen en fantastische samenwerkmogelijkheden

Optimaal agendabeheer en het managen van je mail; een uitdaging voor jou als managementassistent. Logisch dat je er alles aan doet om Outlook zo slim mogelijk te
gebruiken. Agendabeheer wordt een fluitje van een cent en afspraken worden minder snel verzet door een betere planning en optimaal gebruik van de digitale agenda.

Dit leer je:

  • Echt snel navigeren in de agenda
  • Willekeurige data bij elkaar in beeld en tegelijk bewerken
  • Verschillende bruikbare manieren om naar je afspraken te kijken
  • Agendaopties optimaal benutten
  • Categorieën nuttig leren gebruiken
  • Vergaderdossiers in je agenda
  • Eigen taken beheren en taken van collega’s of je manager volgen
  • Afspraken maken met elkaar over uniform agendabeheer
  • Je zit in deze workshop zelf niet achter een computer maar krijgt vanaf het scherm veel praktisch handvatten voor agendabeheer in Outlook.

^ Terug naar boven

NaamDick van der Boor

Dick van der Boor is een enthousiaste trainer die gespecialiseerd is in eindgebruikerstrainingen in het volledige Office-pakket (Word, Excel, Outlook, PowerPoint, enz.). Hij is universitair opgeleid en heeft een eerstegraads onderwijsbevoegdheid. Mede dankzij zijn parate kennis, jarenlange ervaring en bevlogenheid worden zijn trainingen hoog beoordeeld en als zeer nuttig en meteen toepasbaar ervaren.

Workshop 37

Dinsdag 9 april
13:00 - 15:30 Beschikbaarheid:

Woensdag 10 april
09:30 - 12:00 Beschikbaarheid:

 

Digitaal archiveren

Het maken van je eigen mappenindeling wordt een fluitje van een cent!

Digitaal archiveren begint met het maken van een overzichtelijke indeling van je mappen. Alleen dan kun je moeiteloos alle documenten van jou en je manager opbergen én direct terugvinden. Outlook is hierbij een ideaal hulpmiddel.

Dit leer je:

  • Hoe je een voor iedereen overzichtelijke indeling ontwerpt voor je digitaal archief
  • Aan de hand van een lijst met meer dan 40 onderwerpen die voorkomen in het archief van een willekeurige organisatie maak je groepsgewijs een classificatie

Je zit in deze workshop zelf niet achter een computer maar krijgt vanaf het scherm praktische handvatten om de mogelijkheden van digitaal archiveren ook op je eigen secretariaat toe te passen.

^ Terug naar boven

NaamInge Verweij

Inge Verweij richt zich in haar trainingen op het optimaliseren van werkwijzen binnen secretariaten, met thema's als papierloos vergaderen, e-mail minderen, werken met een tablet en alles rond het Nieuwe Secretariaat.

Workshop 38

Dinsdag 9 april
13:00 - 15:30 Beschikbaarheid:

Woensdag 10 april
13:00 - 15:30 Beschikbaarheid:

Donderdag 11 april
13:00 - 15:30 Beschikbaarheid:

OneNote op het secretariaat

Leer hoe je sneller, slimmer, effectiever en creatiever aantekeningen maakt, bewaart en deelt

OneNote is het notitieprogramma van Microsoft. Het wordt met vrijwel iedere MS Office-versie meegeleverd. Maar onbekend maakt onbemind, zo blijkt in de praktijk. Terwijl OneNote je ongekende mogelijkheden biedt: met OneNote heb je niet alleen een digitaal notitieblok met aantekeningen mee, maar ook je (kopie) vergaderstukken, checklijsten, gedachtenspinsels, en zelfs relevante (kopie) stukken/dossiers.

Dit leer je:

  • OneNote altijd en overal beschikbaar
  • Welke OneNote? Web-, app- of bureaubladapplicatie?
  • Een overzicht in de structuur met secties, pagina’s en markeringen
  • Maak/lees aantekeningen op je mobiel, tablet en pc in hetzelfde notitieblok
  • Zet de agenda, notulen en de vergaderstukken in OneNote
  • Verbinding tussen OneNote en Outlook-taken en -agenda
  • Samenwerken in OneNote
  • En nog vele andere tips en tricksEerste

Wil je mee doen met een laptop, tablet of mobiel zorg dan voor de workshop dat je bent aangemeld in OneDrive en met dat zelfde account ook OneNote hebt opgestart. onedrive.live.com.

^ Terug naar boven

NaamBouke van Kleef

Bouke van Kleef is een enthousiaste en ervaren trainer, workshopleider, presentator en auteur van diverse boeken ophet gebied van informatiemanagement. Hij coacht organisaties en individuen bij het slim en effectief gebruiken van e-mail en kantoorautomatisering zodat ze meer kunnen doen in minder tijd.

Workshop 39

Dinsdag 9 april
09:30 - 12:00 Beschikbaarheid:

Woensdag 10 april
09:30 - 12:00 Beschikbaarheid:

Donderdag 11 april
13:00 - 15:30 Beschikbaarheid:

Praktisch aan de slag met Office 365

Bevorder de samenwerking en vergroot je productiviteit

In deze moderne en snelle tijd willen we altijd kunnen samenwerken en communiceren. De mogelijkheden van Office 365 zijn overweldigend, en vaak gericht op tools in plaats van oplossingen. In deze inspirerende workshop word je juist vanuit deze invalshoek geleerd hoe je productief werkt met Office 365. Je haalt meer uit je dag, je collega’s, je secretaressepool en de samenwerking met je leidinggevende(n).

Dit leer je:

  • Wat is Office 365 en hoe zit dat met de cloud
  • Welke onderdelen zitten er in Office 365
  • Verwarringen van Microsoft met Office 365 en OneDrive
  • Wat is SharePoint Online (uploaden, versiebeheer)
  • Hoe werk ik samen in SharePoint
  • Cocreëren in documenten
  • OneNote Notitieblokken
  • Op afstand vergaderen met Skype voor bedrijven
  • Papierloos vergaderen met Office 365

Je zit in deze workshop zelf niet achter een computer maar krijgt handvatten om de mogelijkheden van Office 365 ook op je eigen secretariaat toe te passen.

^ Terug naar boven

NaamEd Hartskeerl

Ed Hartskeerl geeft eindgebruikerstrainingen in het volledige Office-pakket. De ruime ervaring die hij hierbij heeft opgedaan, resulteert in trainingen die door velen als efficiënt en nuttig worden ervaren.

Workshop 40

Dinsdag 9 april
13:00 - 15:30 Beschikbaarheid:

Woensdag 10 april
13:00 - 15:30 Beschikbaarheid:

Donderdag 11 april
09:30 - 12:00 Beschikbaarheid:

Slim samenwerken met SharePoint

Leer slim omgaan met SharePoint zodat je effectief kunt samenwerken met collegasecretaressen en je manager(s)

Het secretariaat vervult een sleutelrol in de interne informatievoorziening. SharePoint helpt je deze rol op moderne en optimale wijze te vervullen. In deze inspiratiesessie voor eindgebruikers leer je slim omgaan met SharePoint, zodat je effectief en tegelijkertijd kunt samenwerken met collegasecretaressen en je manager(s) en je gegevens altijd actueel zijn.

Dit leer je:

  • SharePoint; welke begrippen zijn relevant voor mij; navigeren in SharePoint
  • Document bibliotheken en cocreatie
  • Geavanceerde tips & tricks, zoals versiebeheer, metadateren en in- en uitchecken
  • Het bijhouden van teamtaken in SharePoint
  • SharePoint & Outlook-samenwerking en SharePoint & Office-integratie
  • Filteren en zoeken van je bestanden

Je zit in deze workshop niet zelf achter een computer maar krijgt handvatten om de mogelijkheden van SharePoint ook op je eigen secretariaat toe te passen.

^ Terug naar boven

NaamEd Hartskeerl

Ed Hartskeerl geeft eindgebruikerstrainingen in het volledige Office-pakket. De ruime ervaring die hij hierbij heeft opgedaan, resulteert in trainingen die door velen als efficiënt en nuttig worden ervaren.