Workshops – Commerciële vaardigheden

Het uitbreiden en uitdragen van je rol en vaardigheden is cruciaal om relevant te blijven. Grijp je kans door slim te onderhandelen en zorg dat jouw secretariaat een 'must have' is.

Workshops commerciële vaardigheden (klik op de titel om direct naar de workshop te gaan):

  1. Meer impact met de juiste kleding en kleur - NIEUW
  2. Maak van jouw secretariaat een 'must have'
  3. Onderhandelen vanuit je rol - NIEUW
  4. Personal branding

Workshop 47

Dinsdag 9 april
13:00 - 15:30 Beschikbaarheid:

Woensdag 10 april
13:00 - 15:30 Beschikbaarheid:

Donderdag 11 april
13:00 - 15:30 Beschikbaarheid:

Meer impact met de juiste kleding en kleur

Met kleding en kleur kun je uitdragen hoe je wilt overkomen en wat je wilt uitstralen. Kleding is daarmee een belangrijk en krachtig communicatiemiddel in de zakelijke context.  

Wil jij meer weten hoe jij jezelf opvallend goed kunt kleden, zodat jij met jouw outfit het verschil maakt en meer zichtbaar bent? Schrijf je dan in voor de workshop ‘Meer impact met de juiste kleding en kleur’.  

In deze workshop gaan we in op de vraag hoe kleding en kleur kunnen bijdragen aan het versterken van het imago, talent en professionele optreden. Want, succes trek je aan. Elke dag opnieuw! 

Dit leer je:

  • Je hebt meer kennis van de begrippen ‘eerste indruk’, ‘imago’ en de rol die kleding hierbij speelt 
  • Je weet hoe je overkomt en wat je wilt uitstralen 
  • Je kent de betekenis van verschillende kleuren in werksituaties en weet in welke situatie welke kleur meer geschikt is 
  • Je weet hoe je kleur en contrast kunt inzetten bij het vergroten van jouw zichtbaarheid in de zakelijke werkomgeving 
  • Je kent het onderscheid tussen verschillende kledingstijlen 
  • Je krijgt praktische tips voor het samenstellen van een professionele garderobe 

Onderwerpen: 

  • Eerste indruk, imago en uitstraling 
  • Imagocheck: wat wil je uitstralen en hoe kom je over? 
  • Zakelijke dresscodes 
  • Boodschap van kleur en contrast in werksituaties 
  • Kledingstijl

^ Terug naar boven

NaamBerna de Jong

Berna de Jong is HR-adviseur en als imagostylist eigenaar van Berna de Jong Kleur & Stijl. Adviseren als specialist is de rode draad in haar loopbaan. Na haar studie Nederlands Recht aan de Vrije Universiteit heeft Berna tien jaar gewerkt als jurist in de zakelijke dienstverlening. Na haar juridische carrière heeft zij haar carrière vervolgd als HR-adviseur. Vanaf 2015 volgt Berna haar passie voor kleding, kleur en stijl en kleurt zij haar loopbaan mede in als kleur- en imagostylist. 

Workshop 48

Dinsdag 9 april
09:30 - 12:00 Beschikbaarheid:

Donderdag 11 april
09:30 - 12:00 Beschikbaarheid:

 

Maak van jouw secretariaat een 'must have'!

Verkoop je ‘zaak’ zó dat niemand om je secretariaat heen kan

Kun jij in één zin jouw secretariaat pitchen? Aangeven welke toegevoegde waarde jullie leveren? En is dit voldoende bekend bij jullie ‘klanten’? Weet jouw ‘klant’ waarvoor hij bij jullie terecht kan? Hoe jouw ‘winkel’ eruit ziet en wat je ‘verkoopt’?. Duidelijk maken welke bordjes je dagelijks hoog hebt te houden….

Vind je dat lastig? Pak dan deze uitdaging aan! Maak helder waarom de ‘businessunit secretariaat’ zorgt voor winst in jouw organisatie. Vanaf nú voer je het goede gesprek met je manager en alle anderen die jij ondersteunt. Waarin duidelijk is dat je toekomstbestendige secretariaat een onmisbare ‘must have’ is.
 

Dit leer je:

  • Helder maken waar jij voor staat met het secretariaat
  • De Future proof-check: doe je de juiste dingen?
  • De ‘wauw-factor’ van jouw secretariaat duidelijk maken
  • Zó ‘verkoop’ jij jouw unieke ‘winkel’ aan het management

Welke onderwerpen?

  • Samen richten wij jouw ‘winkel’ in!
  • Je benoemt jouw werkelijke toegevoegde waarde
  • Je selecteer jouw unieke ‘producten’
  • Dit wordt de slogan van jouw winkel!
  • Je stappenplan voor het goede gesprek, klaar na de workshop!

^ Terug naar boven

NaamMarianne Smits

Marianne Smits is als innovatiecoach & adviseur dagelijks actief in het optimaliseren van werkwijzen in organisaties. Haar passie is effectief werken, digitaal archiveren en innovatie. Daarnaast is zij al jarenlang een enthousiaste en ervaren trainer, workshopleider en auteur van o.a. Doen wat ertoe doet: LEANer werken op het secretariaat. Marianne in een aantal woorden: inspirator met passie voor innovatie, effectief en digitaal werken;, @nders werken, optimaliseren van huidige werkwijzen en bovenal: mensen!

Workshop 49

Dinsdag 9 april
13:00 - 15:30 Beschikbaarheid:

Woensdag 10 april
13:00 - 15:30 Beschikbaarheid:

 

Onderhandelen vanuit je rol

Creëer een win-winsituatie!   

Heb jij vaak het gevoel dat je het onderspit delft in gesprekken en onderhandelingen? Dat jouw belangen niet gezien worden, dat je argumenten niet belangrijk worden gevonden? Wil je meer invloed als je iets van anderen wilt? Wil je graag regie op je eigen agenda? Wil je grip op je werk en op de situaties waarin anderen je voor keuzes stellen? Of heb je vaak te maken met onderhandelingssituaties in je werk of thuis?  Leer dan onderhandelen vanuit je rol.   

Dit leer je:

  • Gelijkwaardigheid als uitgangspunt nemen
  • Overtuigend argumenteren vanuit beider belang
  • Gezamenlijk onderzoeken van de (alternatieve) mogelijkheden 
  • Concessies doen en vragen 
  • Respectvol nee-zeggen 

 

Welke onderwerpen komen aan bod?  

  • Achterhalen van het belang van de ander 
  • Uitstellen van de oplossing 
  • Oefenen met gezamenlijk onderzoeken welke mogelijkheden er zijn 
  • Oefenen met respectvol en duidelijk nee zeggen

^ Terug naar boven

NaamGerda Bos

Gerda Bos is een inspirerende trainer, coach, spreker en psycholoog. Zij brengt ingewikkelde vraagstukken terug naar praktische logica en haalbare oplossingen, zodat je er morgen iets mee kunt. Haar specialismen zijn: persoonlijkheidsverschillen, het brein, communicatie, leiderschap, samenwerken, veranderen en loopbaanontwikkeling. Ze schreef een aantal artikelen over deze thema's en de door haar ontwikkelde LEF-methode.

Workshop 50

Dinsdag 9 april
13:00 - 15:30 Beschikbaarheid:

 

Personal branding

Zelfverzekerd zichtbaar als managementondersteuner 

Als professioneel management assistant weet je zelf best goed wat je kunt en wat je leuk vindt. Maar is dat ook duidelijk voor anderen? Weten je collega’s, je management en je relaties dit ook? Zorg jij ervoor dat je toegevoegde waarde gezien wordt en dat je jezelf positief en met zelfvertrouwen op de kaart zet? En klopt je live imago met je online imago? Vandaag de dag moet je meer van je zelf laten zien. De digitale ontwikkelen, datascience en vergaande automatisering vraagt om onderscheid en persoonlijkheid, juist van de managementondersteuner. Je kunt daarom niet meer om jouw personal branding heen. Zeker als jij als serieus genomen wilt worden. Zorg dat jij zelfverzekerd zichtbaar bent en blijft, zodat je meer en juist interessante en uitdagende taken en projecten gegund krijgt!   

Onderwerpen:

  • Wat betekent het? Hoe werkt het? Waarom noodzaak? 
  • Waar sta jij voor? Wat wil je? Waar ben je steengoed in? Passie? (uitwerken zelfverzekerde persoonlijkheid) 
  • Personal brand-model: Identiteit, Imago en Impact. 
  • Spiegelbeeld: kloppen je identiteit & imago? 
  • Online #BrandChecks van enkele deelnemers: kansen en bedreigingen social media 
  • Personal brand-paspoort voor morgen: uitwerken. 
  • Vol zelfvertrouwen uitdragen en delen van je personal brand! Wat wil jij betekenen of toevoegen? 

^ Terug naar boven

NaamJocelyn Rebbens

Jocelyn Rebbens is economisch psycholoog en is eigenaar van ReBBels. Zij geeft training, workshops en coaching op het gebied van personal branding, Positieve Psychologie, Effectieve communicatie en Relevant & duurzaam inzetbaar blijven. Zij heeft veel ervaring op het gebied van management development en marketing van professionals, in (internationale) profit en non-profit organisaties.